Overload در سی شارپ

سلام.

به دلیل این که چند ایمیل در مورد مشکل با بعضی مباحث سی شارپ دریافت کردم گفتم که بهتره توی بلاگ یه پست در این مورد بزارم تا بقیه هم اگه مشکلی دارن متوجه بشن.خوب این دفعه در مورد آور لود کردن توی سی شارپ مینویسم.

اول باید این اصطلاحات رو بدونید:

فیلد:متغیری که در کلاس تعریف می شود را فیلد میگویند.و می تواند بین متدهای ان کلاس به اشتراک گذاشته شود.

متد:همان تابع یا Function هست.

پارامتر:مقداری که متد یا تابع در هنگام فراخوانی دریافت میکند.

آرگومان:مقداری که به متد یا تابع هنگام فراخوانی متد یا تابع به متد یا تابع ارسال میکنیم.

خوب حالا این Overload چی هست؟ 

بعضی مواقع شما مجبورید یا می خواهید چند تابع به یک نام داشته باشید ولی هر کدام عمل متفاوتی را انجام دهند.خوب می تونید این کار رو انجام بدید اما به 2 شرط:

1-نوع پارامترها متفاوت باشد.

2-تعداد پارامترها متفاوت باشد.

بسته به نوع ارگومان و تعداد ان هنگام استفاده از متد مورد نظر یکی از متدهای مربوطه توسط کامپایلر انتخاب می گردد.  

مثلا متد WriteLine از کلاس Console مثال خوبی برای این قضیه هست که اگه اشتباه نکنم 18 Overload داره.یعنی 18 متد با پارامتر های متفاوت تعریف شده.

این یعنیOverload کردن.

استفاده از مطالب ذکر شده با ذکر نام بلاگ و نویسنده مانعی ندارد.

یونیتی 3

سلام به همگی.

امروز یه خبر خوب دارم.

بالاخره نسخه ۳ یونیتی خریداری شد!!!

تغییرات خوبی کرده.رنگ اینترفیس که کلا تغییر کرده اگه اشتباه نکنم مثل مایا شده.سعی میکنم هر چند روز یک بار در مورد تغییراتی که یونیتی ۳ کرده بنویسم تا شما هم فیض ببرید!!!ا

منتظر باشید.

ویژگی های جدید یونیتی 3

ارتباط یونیتی ۳ و مونو و دیباگ کردن:

http://www.youtube.com/watch?v=gymsbbZ6-1A&feature=related

فیزیک پارچه:

http://www.youtube.com/watch?v=zVpAFW35334&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Bq_GljAbh0A&feature=related

نور حجمی:

http://www.youtube.com/watch?v=ZnxKld4ssUk&feature=related

هر چند یونیتی هنوز خیلی چیز ها رو کم داره اما با توجه به سابقش و مبلغ کم انجین همین ها درنوع خودش عالیه و مسلما هر روز هم بهتر میشه این چیزیه که ما شاهدش هستیم.البته همیشه همه چیز قدرت انجین نیست یه ایده اورجینال خیلی کارها میتونه بکنه.چیزی که توی بازی های ایرانی کم پیدا میشه و نداشتن جدابیت برای مخاطب به همین علت هست.امیدواریم که هر روز بهتر و بهتر بشه.

موفق باشید.

 

33 کتاب برای سی شارپ

این هم لینک ۳۳ ای بوک برای سی شارپ لطفا به ادامه مطلب رجوع کنید:

رمز لینک ها:

www.your-ebook-free.info

ادامه نوشته

منابع سی شارپ

این هم چند تا منبع سی شارپ برای افرادی که می خوان شروع کنن یا حرفه ای تر بشن:

 http://www.vijaymukhi.com/documents/books/csbasics/contents.htm

http://ebooksfrom.blogspot.com/2008/11/beginning-c-2005-databases-from-novice.html

http://www.learntherightway.com/?gclid=CIGmlorc5qICFQ5IagodM2ZpWQ

http://freecsharp-ebooks.blogspot.com/2008/05/visual-c-2005-how-to-program.html

http://www.ebooks-space.com/ebooks/C%252FC%252B%252B%252FC%2523.html

نظر یادتون نره.

موفق باشید.

گذری بر انجین تورک

سلام.

نمی دونم با این انجین کار کردید یا نه.حالا من میخوام یه گذری بر این انجین بکنم و یه مقدار اون رو برای افرادی که نمیشناسن معرفی کنم و از بعضی جهات با یونیتی مقایسه کنم.

این انجین به صورت سورس باز و در چند نسخه متفاوت ارایه میشه.من فکر میکنم کمپانی سازنده این انجین خودش رو رقیب یونیتی میدونه چون این انجین رو مثل یونیتی در چند نسخه تحت وب و ۲ بعدی و ای فون و ۳ بعدی و ایکس باکس ارایه داده!

راستس تا یادم نرفته اسم سازنده این کمپانی garagegames هست و از سال ۲۰۰۰ فعالیتش شروع شده.

در مقایسه با یونیتی چند تا ابزار رو همراه خودش داره مثل ساخت رودخانه و جاده و ساخت رابط کاربری و...

البته الان این ابزارها توسط کاربرهای یونیتی نوشته شده و مسلما گسترش بیشتری هم پیدا میکنن.

این انجین با سی پلاس پلاس نوشته شده و برای دستکاری سورس و نوشتن قابلیتهای خودتون محدودیتی ندارید.و اینو میدونید که یونیتی سورس باز نیست ولی انعطاف کافی برای نوشتن قابلیت ها رو داره.زبان برنامه نویسیش شبیه سی پلا پلاس هست به نام تورک اسکریپت.البته یونیتی اسکریپت خیلی راحت تر و قابل فهم تر از تورک هست.

محیط یونیتی بسیار راحت تره و کلا فرایند ساخت توی یونیتی راحت تر هست.اما خوب از بعضی انجین ها خیلی بهتره و این رو هم میدونید که خیلی از بازی های ایرانی با این انجین نوشته شدند مثل بازی مقاومت.

در ضمن فیزیک پارچه رو هم داره و HDR رو ساپورت میکنه.میتونید نسخه دمو رو دان کنید و اون رو بیشتر لمس کنید.

اگه وقت شد بقیه تفاوت ها و ویژگی ها رو بعدا مینویسم.

موفق باشید.

دو کره ماه در یک آسمان!!!

پنج شهریور همه دنیا منتظر خواهند بود تا این رویداد را تماشا کنند چون این اتفاق ۱۲۰۰ سال بعد دوباره اتفاق می افتد.وقتی که هیچ یک از ما دیگر وجود نخواهیم داشت.

کره مریخ  به بالاترین درجه درخشش دراسمان شب خواهد رسید و به اندازه کره ماه با چشم غیر مسلح  به نظر خواهد رسید.

این لحظه  را با دوستان خود شریک شوید  زیرا هیچکس زنده ای دوباره این اتفاق را نخواهد دید.
 

نظر دادن در مورد بلاگ

سلام.

این چند روز به علت کمبود وقت نتونستم بلاگ رو آپدیت کنم.یه مقدار کارهام بهم گره خورده بود و همزمان روی چند پروژه در حال کار بودم و هنوز هم هستم.سعی میکنم جبران کنم.مطالب خوبی توی ذهنم هست که می خوام بزارم روی بلاگ اما اگه وقت اجازه بده حتما این کار رو میکنم.

از شما دوستان و بینندگان بلاگ هم خواهشی دارم.لطف کنید نظراتتون رو در بلاگ اعلام کنید.مطمین باشید که در روند پیشرفت بلاگ و مطالبی که قرار میدم تاثیر داره.من دوست دارم رابطه بیشتر به صورت دوطرفه و متقابل باشه تا این که فقط من مطلب قرار بدم و ندونم که شما ایا این مطلب رو دوست دارید یا نه.اگه شما نظری ندید بلاگ مثل یه دفترچه یادداشت میمونه که من فقط یه سری چیزهایی رو که خودم بلدم توش می نویسم.

حتی اگه انتقاد هم دارید بیان کنید.حتما نباید ابراز رضایت بکنید.اما نظراتتون انرژیی برای من برای ادامه بلاگ و بهتر شدن اون میشه.

یه موضوع دیگه یک نفر از اوکراین هست که مرتب بلاگ من رو میبینه.خیلی دوست دارم باهاش آشنا بشم.دوست عزیز اگه میتونی به من ایمیل بزن.

براتون ارزوی موفقیت میکنم.موفق باشید.